Google все пак придоби платформата за разработка на приложения Fabric на Twitter, или поне част от него, съобщиха от двете компании, цитирани от Business Insider. Цената на по сделката не се съобщава.
С помощта на Fabric са създадени приложения като Fastlane, Crashlytics, което анализира къде е грешката в програмен код, и апликацията, даваща отговори на милиони въпроси. Fabric ще стане част от подразделението на Google Firebase, което предлага подобни услуги.
Няколко пъти в миналото (последно през 2016 г.) технологичният гигант изрази сериозен интерес към Twitter, конкурирайки се с Disney и Salesforce, но така и не отправи конкретна оферта. С този ход Google цели да стане пълен монополист на пазара, свързан със смартфони и приложения. Тяхната операционна система Android и сега доминира с повече от 2 пъти по-голяма преднина пред iOS на Apple. Наскоро от технологичният гигант пуснаха и собствен смартфон – Pixel, който според редица анализатори превъзхожда iPhone 7.
Дoсегашният ръководител на Fabric и вицепрезидент на продуктовия мениджмънт на Twitter Джеф Сайберт обаче няма да се присъедини към Google. Негов наследник ще бъде Рич Парет