Най-добрият начин за борба с пиратството не е блокирането на дадени сайтове, смята Тио Бъртрам от Google. Далеч по-ефективно би било просто тези уеб страници да бъдат оставени без приходи от реклама. Нещо, което ще демотивира техните съдържатели да ги поддържат.
„Блокирането на резултати от търсения е безсмислено, понеже винаги се появяват нови линкове вместо старите. Освен това, не е работа на Google да обикаля из интернет и да решава кои сайтове са легални и кои – не“, казва Бъртрам, който е мениджър по политиките в британския отдел на търсачката.
„Ако обаче дойде Coca-Cola при нас и ни каже – „Ето ви списък от 500 сайта, не искаме нашите реклами в тях“, то това е нещо напълно различно. Може дори да се приеме като маркетингов ход за този бранд“, добавя той.
Доста вероятно е това изявление на Бъртрам да е директно насочено към асоциациите, защитаващи правата на кино и музикалните компании в интернет. От години те натискат Google да блокира различни сайтове заради съмнения за качено пиратско съдържание. Самата търсачка счита това за налагане на цензура и твърдо отказва подобни ходове.