Изпълнителният директор на Google Сундар Пичай обяви, че компанията отделя един милиард долара за преквалификация на служителите, загубили своите работни места вследствие на прехода към цифрова икономика.
Интересното е, че малко преди това Google похарчи $100 млн за различни програми за обучение на “цифрови навици”, такива като програмиране и популяризиране на съдържание в социалните мрежи, както и за работа с мобилни приложения. В частност, $10 млн получи некомерсиалната организация Goodwill, която помага на хората в тежко положение да се трудоустроят.
“Самата природа на работата изцяло се промени, – обяснява Пичай в своя блог. – За много хора това е сериозен проблем. Но когато Google вижда проблем, тя задава само един въпрос: “Как да го решим?”. Впрочем, журналистите на Wired предполагат, че тази щедрост е само нечиста съвест – именно софтуерът на Google доведе до смяна на концепцията за работа в цял свят.
Така например, рекламата в търсачката на компанията се оказа по-евтина и по-ефективна, отколкото в традиционните средства за масова информация. Като следствие, много издателства загубиха основния си източник на доходи и бяха принудени да прекратят работа. “Когато политиците и регулаторите започнат да гледат IT гигантите под око, последните веднага го удрят на филантропия”, – отбелязват журналистите.
През 2015 г Google отдели $150 млн за развитие на журналистически проекти в Европа и програми за повишаване на квалификацията. А през септември тази година компанията обяви проекта Report for America, който покрива 50% от заплатата на 1000 репортера от регионални издания в цяла Америка, за да “се повиши качеството и обхвата на тяхната работа”.
Според редакторите на Wired, подобни амбиции на Google в областта на благотворителността могат да свидетелстват за това, че в компанията отлично разбират, че в бъдеще те могат да отнемат още работни места. Например, вече се разработват технологии, които могат да заменят офталмолозите и специалисти в сферата на услугите.