Google обмисля да въведе система за блокиране на всички реклами в браузъра Chrome. Това съобщава The Wall Street Journal, като се позовава на свои източници в компанията.
Новата функция ще е активирана по подразбиране в Chrome. Тя автоматично ще блокира всички банери и реклами, които не отговарят на определени стандарти. Основната цел е да се елиминират реклами, които пречат на потребителите и нарушават т.нар. потребителско изживяване.
Конкретните детайли все още се доуточняват. Очаква се Google да оповести официално новата функция до няколко седмици, твърдят източниците на изданието.
Най-вероятно ще бъдат приети стандартите на организацията Coalition for Better Ads, която тя публикува през март т.г. Според тях рекламите, които не се харесват от потребителите са автоматично тръгващите видео и аудио реклами, рекламите в изскачащи прозорци и скриващите съдържанието.
Google все още се колебае дали новата функция на Chrome да блокира само рекламите, които не отговарят на стандартите в дадения сайт, или всички реклами в него. Второто би означавало, че сайтовете на практика ще са задължени да приведат всички реклами в нормите.
Според източниците на вестника, решението на Google е защитно. Компанията разчита на онлайн рекламата за своите приходи, но вижда тенденцията на недоволство на потребителите. Затова се опитва да я изпревари и да намери компромисно решение, което да гарантира баланс между коректни реклами и приходи.