Една от най-перспективните преди години социални мрежи – Twitter – се продава, съобщиха няколко американски ИТ медии. Сред наддаващите за микроблог услугата се спрягат имената на някои от най-големите технологични компании в света, включително Google, компанията за уеб базирани бизнес решения Salesforce, както и телеком операторът Verizon.
Припомняме, че последната вече включи в портфолиото си известните в миналото онлайн групи AOL и Yahoo! с разнообразни активи, включително перспективните уеб медии Huffingtonpost.com, TechCrunch.com, Engadget.com, както и уеб услуги като Tumblr и Flickr. Ако Verizon придобие и Twitter, може да си затвърди имиджа на
“пансион” за губещи популярност онлайн компании.
Според The Verge и други издания обаче, много по-вероятен купувач за микроблог услугата е Google. В някои издания дори се спекулира с цената – 50 млрд. щ. долара. За сега обаче никоя от споменаваните компании не е потвърдила информацията.
През последните години Google продължава да
губи позиции в сегмента на социалните мрежи,
където нейната Google+ не успя да се пребори с абсолютния хегемон Facebook. Затова не би било учудващо, ако след придобиването на LinkedIn от Microsoft търсачката се насочи към друг ценен актив в този сектор.
В добавка евентуалният купувач би получил и услугата за онлайн видео стрийминг Periscope, създадена от Twitter, която може и да отстъпва на Facebook Live, но си остава един от най-перспективните инструменти в този “горещ” уеб бранш. Не на последно място микроблогът съвсем наскоро увеличи броя на позволените символи за постинги в сайта си, което разшири възможностите за работа с него.
Друг ценен актив на на Twitter е неговия пакет с инструменти за разработка, анализи и монетизация на мобилни приложения Fabric, който се използва от приложения с над 2 милиарда инсталации, включително Spotify, Tinder, eBay и Pandora. В добавка Twitter разполага и с изключително качествена потребителска база, която се оценява високо от стотици брандове и със своите силни позиции в рекламния сектор Google може лесно да се възползва от това.
One thought on “Google и Salesforce наддават за Twitter”