Google и Facebook държат 77% от онлайн рекламата в САЩ

Основният доход на Google и Facebook е от онлайн реклама. И тяхното влияние на пазара на онлайн реклама е толкова голямо, че на практика го владеят изцяло, съобщава BusinessInsider.

Анализ на данни от IAB, направен от Pivotal Research, Показва, че за миналата година Google и Facebook са получили общо 77% от изхарчените пари за онлайн реклама в САЩ. При това двете компании са отговорни за 99% от ръста на сектора за миналата година. Той е пораснал с 21.8% до $72.5 млрд.

Това означава, че реално единствено Google и Facebook са генерирали ръст в сегмента, а за останалите играчи той е практически нулев. Изчисленията на Pivotal са приблизителни, защото Google и Facebook не публикуват конкретни резултати за бизнеса си в САЩ. Те обаче са достатъчни, за да покажат ясно, че Google и Facebook са еднолични лидери в сегмента.

Техните услуги им дават идеална позиция да достигат най-широка и масова аудитория, което ги прави логичен и естествен избор на рекламодателите. В голяма степен двете компании изграждат връзката с клиентите и осигуряват данните за подбор на рекламите, отбелязват още от Pivotal. Въпреки това, те все още са доста зависими от реакциите на рекламодателите. Пример за това беше скандалът в автора на популярния YouTube канал PewDiePie, както и появата на реклами в расистки клипове, което накара доста рекламодатели да оттеглят бюджетите си и да поискат промени от Google.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *