Google свърши добра работа с Chrome и по-скоро с отношенията ни с интернет. Автоматичното попълване, управлението на рекламите, уеб криптирането. Това са все неща, които вече приемаме за даденост. Сега, когато десетият рожден ден на браузъра съвпадна с неговия редизайн, компанията обяви, че мисли за следващото „голямо нещо“, свързано с него – унищожаването на URL адресите.
URL или Uniform Resource Locators, работят на ясен принцип. Те служат като адрес на уеб сайта, който искате да посетите, насочвайки браузърите към правилното място и сървъри. Достатъчно просто, когато става въпрос за начални страници и сайтове с една страница, он отвъд това URL адресите стават дълги и сложни, изпълнени с поредица букви и знаци. Linking shortners и софтуерът за пренасочване само правят нещата по-сложни, а Google твърди, че полученото объркване е помогнало на киберпрестъпността, защото недобросъвестни лица се представят легитимни сайтове и стартират фишинг схеми. Компанията иска да преосмисли URL адреса, а пред Wired инженерният мениджър на Crome, Адриен Фелт заяви, че е трудно да се чете и да се знае коя част е надеждна, а като цяло URL адресите работят добре и могат да се насочат към място, където идентичността е разбираема за всички. Chrome показва URL адреси и компанията иска да открие правилния начин да им придаде идентичност.
Google трябваше да преосмисли URL адреса преди, още през 2013 година тя експериментира с origin chip, включен в предварителното издание на Chrome, но в крайна сметка понесе критики. Какво ще направи сега, никой не може да бъде сигурен, но Париса Табриз, инженерен директор на Chrome заяви пред Wired, че всичко все още е в процес на дискусия в екипа, но ще бъде спорно предизвикателство при една наистина стара и отворена платформа. Промяната ще е противоречива, каквато и да е формата й, но е важно да се направи нещо, което да удовлетвори всички.
Преосмислянето на URL би могло да има противоречиво въздействие върху цялостната бсигурност на мрежата и вероятно ще отнеме много време, за да се привикне към него.