Google отдавна следи множество аспекти за онлайн пазаруването и нашите действия в интернет. Сега те са решили да държат под око и това, което хората купуват във физическите магазини. Идеята е това да им помогне да продават повече дигитална реклама.
Става въпрос за нов инструмент, който ще следи колко пари харчат хората във физическите магазини след като кликват върху техните дигитални реклами.
Анализът ще се извършва като се сравняват комбинираните кликвания върху реклами на хората, които са логнати в услугите на Google с колективните им покупки по кредитните и дебитните им карти.
От корпорацията увериха, че няма да могат да проверяват конкретните закупени артикули или каква точно сума е похарчило съответното лице. Притесненията, че по този начин се навлиза прекалено много в личния живот на потребителите, обаче си остават.
Истината е, че дори обобщените данни понякога могат да бъдат превърнати обратно в данни, чрез които да се идентифицират отделните лица, посочват по този повод защитници на поверителността.