Независимо кое приложение на Google използвате, очаквайте скоро да видите нови реклами в него. Гигантът обяви вчера, че разширява рекламите си, за да увеличи приходите си отмобилните потребители. Рекламите ще се показват на началната страница на приложението в световен мащаб, като повече ще има в Maps, където ще видим галерии изображения в резултатите от търсенията.
Промените идват, след като рязкото нарастване на приходите предизвика въпроси от някои инвеститори на Alphabet за това дали услуги като Amazon.com и Instagram, отдалечават онлайн купувачите от Google. Отговорът на директорите на компанията беше, че последните функции са в резултат на начина, по който се държат потребителите, а не конкуренцията. Компанията иска да ги улесни да откриват и купуват нови продукти, където и да се намират и да промени мобилните телефони и очакванията на потребителите към услуги като Google.
Рекламите ще се появяват в това, което гигантът нарича “Discover” – новинарски информационен канал, през който трябва да преминете, за да видите персонализиран набор от връзки към статии, клипове и друго онлайн съдържание. Всъщност Google вече изпробва реклами в Discover миналата година, когато заяви, че функцията се използва от над 800 милиона души месечно.