Google променя външния вид на своята главна страница. Тези промени са най-сериозните за цялата история на търсачката. Засега новият дизайн е достъпен за ограничено количество потребители, но в скоро време ще може да бъде използван от всички.
На обновената домашна страница отгоре повече няма да има черната лента с различните точки на менюто. Вместо нея ще се появи сиво лого на Google, с натискането на което ще се отварят препратки към различните функции за търсене. Сега на потребителите ще е по-трудно да преминават към страниците за търсене, например търсене в мрежата или по изображения. За целта трябва да се кликне два пъти с мишката, докато в досегашния вид преминаването на нужната страница става с един клик.
Според експертите обаче, тези промени могат да се окажат изгодни за Google от гледна точка на печалбата. „По отношение на яснотата на интерфейса, допълнителното кликване не пречи. Освен това, сега за повечето потребители главният път към вселената на Google отново ще минава през панела за търсене, а това помага да се показват реклами на повече хора“, – казва Крис Крийн, анализатор от компанията Davies Murphy Group. Работата е там, че в раздела новини например, няма реклама. По тази причина, на Google е по-изгодно, когато хората търсят новините през обикновената търсачка, която показва реклама.
Новият дизайн прави главната страница подобна на операционната система Chrome OS за нетбуци. „По този начин, когато ползвате Сhromebook и сайта на Google, интерфейсът ще е един и същ“, – добавя Грийн.