Потребителите на смартфони няма как да се отърват от неоптимизираните приложения с реклама, която хаби голяма част от енергията на батерията. Но пък може да се намалят активациите на браузъра при случайно натискане на изскачащите банери.
Ясно е, че такава защите може да осигури компанията, през която минават тези реклама, в случая Google. Инженерите на интернет гиганта са решили да въведат двустепенна система за кликване по рекламата. При първото натискане се появява надпис „Посети сайта“ и едва при втория ви прехвърлят там, където води рекламата.
Нововъведението е полезно и за рекламодателите – това повишава процента на наистина заинтересованите от рекламата потребители, които я разглеждат съзнателно. От Google смятат, че това е решение на проблема с„дебелите пръсти“ и то ще е полезно за екосистемата като цяло.