Макроикономическата обстановка в България продължава да е неблагоприятна, което води до още по-голямо свиването на потреблението. Крайните цени на телекомуникационните услуги в бизнес сегмента продължават да падат в резултат на все по-силната на конкуренция, като на пазара вече се наблюдава проникване на мобилните услуги от над 140%.
През последното тримесечие на 2010 г., общият брой на клиентите на абонаментните програми на GLOBUL се е увеличил с над 7%, в сравнение със същия период на предишната година, и е достигнал 2,3 милиона или 58,3% от общия брой на клиентите на компанията.
Продължава тенденцията клиенти на предплатените услуги на GLOBUL да преминават на договор, привлечени от атрактивните търговски предложения на оператора, макар и с по-бавни темпове от наблюдаваното в началото на 2010 г.
В резултат от тези процеси, броят на потребителите на предплатени услуги от GLOBUL продължава да намалява.
В края на 2010 г., общият брой на клиентите на GLOBUL е приблизително 3,9 милиона, което е с малко повече от същия период на 2009 г.
GLOBUL продължава да отчита висок ръст в броя на абонатите на своята фиксирана услуга и към края на 2010 г. техният брой надхвърля 140000.
Потреблението на услугите за мобилен достъп до интернет също бележи сериозен ръст като броят на абонатите, ползващи тези услуги се увеличи с над 50% през 2010 г., в сравнение с предишната година.
Независимо от сложната бизнес среда GLOBUL & GERMANOS продължават да съкращават оперативните си разходи като намалението за последното тримесечие на 2010 е 6,6% в сравнение със същия период на 2009 г., най-вече в резултат от оптимизацията на разходите, свързани с продажби и дистрибуция, изграждане на мрежата, реклама и администрация.
В резултат на тези мерки, печалбата на компанията преди данъци, лихви и амортизации за последното тримесечие на 2010 г. се е увеличила с 3,6%, в сравнение със същия период на миналата година, а необложената печалба като процент от общите приходи на компанията се е увеличила с 2,5 процентни пункта. В резултат, печалбата на GLOBUL преди данъци, лихви и амортизации за цялата година отбелязва понижение от 5,6% на годишна база, а необложената печалба като процент от общите приходи на компанията се е увеличила с 1,2 процентни пункта до 40,7%.
Приходите от услуги на GLOBUL за последното тримесечие на 2010 г. са намалели с 8%, най-вече поради намаляването на таксите за свързаност, поради сложната макроикономическа обстановка и засилената конкуренция в бизнес сегмента.
Средното месечно потребление на клиентите на GLOBUL продължава да се увеличава и през последното тримесечие на 2010 г достигна 149 минути или със 17% повече от същия период на предишната година. Същевременно, средният приход от един потребител за същия период е достигнал 16,40 лв. или с 4,2% по-малко от последните три месеца на 2009 г.