Gigaset Communications GmbH подменя литиево-йонните батерии в слушалките си от серията SL910 (Gigaset SL910, Gigaset SL910A и Gigaset SL910H), защото клетките, в които се съхранява батерията при малък брой от апаратите, могат да прегреят. Компанията предприема тази предпазна мярка, за да избегне рискове за безопасността на клиентите си.
Мерките се отнасят за апарати с батерии, произведени от един конкретен доставчик. Засегнатите клиенти следва да прекратят незабавно използването на тези батерии и да ги заменят с нови.
Засегнатите батерии
Засегнатите батерии са от серията Gigaset SL910 (сериен номер на производство V30145-K1310-X447) произведени преди или в календарната седмица 38 на 2011 г.
Тези батерии могат да бъдат идентифицирани по отпечатаната върху тях дата на производство (например“DATE: HY3811”). Първите две цифри след “HY” показват календарната седмица, в която са били произведени. Засегнатите батерии са произведени преди и включително на дата “DATE: HY3811”.
Батерии с дата на производство “DATE: HY3911” или по-късна са в отлично работно състояние.
Въпреки че броят на случаите, при които има проблем с литиево-йонните батерии е изключително нисък, Gigaset докладва за него на отговорните власти заради потенциалния риск батериите да се самозапалят.
За да се избегне риск за безопасността на клиентите, всички засегната потребители се призовават да преустановят употребата на дефектните батерии.
Батерията трябва да бъде извадена от телефона и депозирана в подходящи контейнери. Слушалката може да бъде използвана с нова батерия с дата на производство “DATE: HY3911” или по-късна.
Причината за проблемите с някои от батериите е изяснена и новите батерии са в отлично работно състояние
Отделът за управление на качеството на Gigaset Communications GmbH вече изясни причината с отговорния доставчик на тези батерии и двете компании взаимно достигнаха до разрешение в полза на засегнатите клиенти. Gigaset ще предоставя безплатно в най-кратки срокове батерии, с които пострадалите потребители да заменят дефектните.
Потребителите могат да се запознаят допълнително с детайлите за предприетите от компанията предпазни мерки, както и затова как могат да заменят батерията си на сайта на Gigaset.
Gigaset се извинява на своите клиенти за неудобството, което предприетите мерки може да им причини.
Проблемът, който се появява само при някои от телефоните и причината, за който беше идентифицирана, се отнася единствено за литиево-йонните батерии, използвани в серията Gigaset SL910. Всички други модели от широкото портфолио на Gigaset не са засегнати.
Главният завод на компанията в Бохолт, Германия произвежда повече от 15 милиона телефона годишно. Повече от 160 милиона телефона вече са реализирани на пазара.