Президентът на Ford Марк Фийлдс, обяви амбициозните планове на компанията за производство на автономни автомобили. Ford ще удвои бюджета на развойния си център в Калифорния, като в същото време ще инвестира значителни суми в технологични компании, работещи в същата ниша.
Планът е през 2021 г. да бъде създадена услуга от рода на Uber, но без шофьор в колата.Съобщението маркира нова ера в развитието на Ford, която вече ще продава на клиентите не само автомобили, а и цялостна услуга.
Ford и китайската фирма Baidu вече инвестираха 150 милиона долара във Velodyne – компанията, разработваща системата за прецизно „опипване” на обектите около колата –LiDAR (light detection and ranging), съобщава bTV. Автомобилният гигант има инвестиции и в компанията за дигитално картографиране Civil Maps.
При обявяването на новината не бяха споменати Google и Apple, което означава, че най-вероятно Ford ще се конкурира с двете компании вместо да си сътрудничи с тях, както някои очакваха.
Тъй като законодателството все още не позволява свободното движение на автомобили без шофьор, Ford, по подобие на Google, ще се концентрира върху т.нар. „Ниво 4” на автономност. „Ниво 4” позволява колата да бъде без шофьор само в конкретни случаи и за автомобилния производител това ще бъде градската среда, в която ще оперира бъдещият конкурент на Uber.
“Ниво 5” ще позволи в бъдеще автономните коли да се движат навсякъде и с по-високи скорости.
За сравнение, колите на Tesla са на „Ниво 2”, което означава, че шофьорът през цялото време трябва да следи поведението на автопилота и да бъде готов за намеса. Критиците на тази технология твърдят, че е в човешката природа шофьорът да се отпусне и поведението му да бъде като за кола от „Ниво 3”, т.е. да се внимава само в критични ситуации.
Ford и Google не са съгласни нивото на сигурност да зависи от съзнанието на водача и неговата склонност към отпускане, което обрича Tesla на самота в браздата между старите и новите технологии. Поне засега.