EA SPORTS създадоха Player Impact Engine – нов физичен енджин, който ще предостави революционни промени в най-популярната спортна видео игра на планетата.
Разработван цели две години, новият Player Impact енджин във FIFA 12доставя реални физически характеристики във всяко взаимодействие на терена.
Това е едно от няколкото големи нововъведения за FIFA 12, вдъхновени от истинския футбол и създадени от екипа на EA Canada, разработващ FIFA.
„Трансформацията, която FIFA 12 претърпя, е революционна, а не еволюционна” – заяви Каз Макита, който е изпълнителен продуцент на поредицата FIFA, спечелила 136 награди в последните 3 години. „За да създадем най-добрата и най-автентичната FIFA игра до момента, имахме нужда от нова технология, която да представи вижданията ни. Феновете веднага ще видят и което е по-важно – ще почувстват значението на Player Impact енджина.”
Променящият играта нов енджин Player Impact ще задвижва FIFA 12 на PlayStation3 и Xbox 360.
Феновете ще преживеят начина, по който реалните играчи се борят за топката, печелят я и си отправят физически предизвикателства.
Impact Engine непрекъснато обработва решенията в реално време във всяка точка на контакт по тялото на играча, за да създаде безброй вариации за естествените и вероятните изходи от всеки сблъсък.
Сега виртуалните играчи се чувстват по-гъвкави, натискат и дърпат в борбата за притежание на топката, както и се възстановяват по-лесно от промените в светлината.
Революционните нововъведения в геймплея, вдъхновени от реалния футбол, правят FIFA 12 още по-увлекателна и реалистична.
Новият Precision Dribbling предоставя по-голяма прецизност при докосването на топката за атакуващите играчи, докато Tactical Defending прави защитата изкусна и значима както в истинския футбол.
Освен това, играчите разполагат с Pro Player Intelligence – следващото поколение на „интелигентност” в представянето им, а новият режим Career предлага истории от реалния свят, които носят още повече дълбочина и реализъм на преживяването.
Новият Precision Dribbling дава по-висока прецизност при съприкосновение с топката за по-добър контрол в тесни пространства, повече време за взимане на решения при атака и регулиране темпото на играта.
Иновациите в атаката са балансирани от обновения механизъм за защита. Сега защитата е стратегическа като атаката с новия елемент Tactical Defending. Той променя фундаментално достъпа до защитата, като отдава еднакво значение на позиционирането, пресичащите пасове и опитите за отнемане на топката.
Играчите на терена са снабдени с Pro Player Intelligence – „самоосъзнаване” и способности, което им дава възможност да взимат решения на базата на собствените си умения, както и на силата и качествата на съотборниците им. Футболистите, които притежават изключителен поглед върху играта например, ще виждат повече варианти за движение на топката. В допълнение отборите ще променят атаката си в зависимост от силите на играчите на терена и слабостите на противниците, създавайки по-автентично преживяване и по-голямо разнообразие от съчетания.
FIFA 12 ще представи и съвсем нов режим Career, вдъхновен от истории от истинския спорт. Елементи като морал на играча, форма на терена и позициониране в лигата ще оказват влияние върху изхода от играта.
Геймърите ще се сблъскат с повече решения и фактори от преди, като последиците ще бъдат изигравани на терена.
FIFA 12 ще бъде издадена в целия свят през есента на тази година във версия за PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PC, PlayStation 2, Nintendo 3DS, PSP, iPhone, iPad и iPod touch. Допълнителни детайли за играта ще бъдат разкрити в близките месеци. Играта все още няма рейтинг.