Една от двете големи ролеви поредици на отличените с множество престижни награди Bethesda Game Studios – фентъзи сагата The Elder Scrolls – отдавна е стъпила на онлайн пазара със супер успешното MMORPG The Elder Scrolls Online. Fallout поредицата обаче до скоро беше единствено и само солово преживяване. Което в някаква степен беше жалко, защото уникалният, постапокалиптичен свят със сигурност щеше да предложи нещо ново и различно на сцената на онлайн ролевите игри, доминирани още откакто Ultima Online и най-вече World of WarCraft наложиха масово жанра, почти ексклузивно от фентъзи вселени.
Е, всеки, който е мечтал да пристъпи в недружелюбното постапокалиптично бъдеще на опустошените от ядрена война САЩ без да е заобиколен единствено от компютърно управлявани герои и сюжетни ситуации, а рамо до рамо с други реални играчи, за да изпита истинската и непредвидима, жива динамика на един потънал в руини свят, в който да се опита да изгради и запази своя виртуален дом, вече има тази възможност.
Новата игра на Bethesda носи заглавието Fallout 76 и се явява онлайн предисторията на цялата Fallout сага до момента, в който реални хора със своите действия и решения ще помогнат на сценаристите от студиото да ни разкажат за това как е започнало всичко. Новото заглавие дава заявката да бъде една от по-интересните и нестандартни онлайн ролеви игри на пазара, а всеки, който иска да стане част от постапокалиптичното приключение, вече може да я открие в магазините от единствената специализирана верига за компютърни и видеоигри в България – Pulsar Games – или за онлайн поръчка на www.pulsar.bg.
Как светът, който познаваме от следващите игри, е бил изграден, как са се сформирали малките общества и насред пустошта са започнали да бъдат издигани първите човешки поселища след апокалипсиса, връщайки в някаква степен цивилизацията насред завладените от мутирала флора и фауна земи.
Fallout 76 започва именно с това – с разтварянето на вратите на първото от множеството бомбоубежища (познати на феновете на сагата като „Vaults”) през 2102-ра, двадесет и пет години години, след падането на бомбите. Въпросният „волт“ в случая е приютил специално подбраните като най-обещаващи американски граждани, които да положат основите на новата американска нация. И на играчът се пада ролята на един от тях.
Геймърите ще могат да създадат свой собствен герой посредством наложената от Fallout системата за генериране на персонаж S.P.E.C.I.A.L, която и до ден днешен остава една от най-разчупените и гъвкави такива в ролевия жанр. И след това ще могат да пристъпят с този герой в необузданата пустош, съставена от стотици местности. Независимо дали предпочитат соловата, отборната или съревнователната игра, ги очаква едно ново и неповторимо приключение в света на Fallout.
Изцяло обновените визия, осветление и технология за изграждането на околната среда, вдъхват живот на типичните местности на Западна Вирджиния. От горите на Апалачите до опасните червени ширини на Боровинковите тресавища, всеки район има специфични предизвикателства и възнаграждения. Постапокалиптична Америка никога не е изглеждала толкова красиво. За тези, които искат да изградят домове или дори цели поселища в тези свят, е създадена изцяло новата платформа за строителство C.A.M.P., като по този начин наистина ще положат основите на цивилизацията сред разрухата, а и ще се сдобият с крайно необходимите запаси, убежище и сигурност. За играчите, които искат да се вживеят напълно и да завъртят собствен бизнес в този нов свят дори е предвидена възможността да си направят магазин, чрез който да търгуват с останалите оцелели.
Разбира се, не всеки от играчите, които ще нахлуят в света на Fallout 76 през близките дни и месеци ще иска да развива мирно цивилизацията и да се бори рамо до рамо с другите срещу опасностите на пустошта. За тези, които търсят съревнование и конфронтация, Fallout 76 предлага отлична основа за битки между играчи, която възможност – за разлика от повечето подобни заглавия – тук не е заключена в конкретни зони или арени. Във всеки един момент всеки може да се конфронтира с всеки друг играч, но отлично балансираната система предотвратява наставането на хаос и опасността така наречените „player killers“ да развалят удоволствието на онези, които искат „да си играят мирно“. Fallout 76 влиза в режим на схватка между двама играчи единствено ако нападнатият отвърне на огъня на нападателя.