“Фейсбук” ще има вероятно нужда от няколко години, за да разреши проблемите, разкрити от скандала с аналитичната компания “Кеймбридж Аналитика” за пропуските на социалната мрежа при защита на личните данни на потребителите ѝ. Това заяви създателят на “Фейсбук” Марк Зукърбърг в интервю за VOX, предава БТА.
Той защити икономическия модел на компанията и отвърна на критиките, отправени към нея от президента на “Епъл” Тим Кук миналата седмица.
“Един от основните проблеми на “Фейсбук” е неговият идеализъм, защото той дълго време виждаше само добрите страни на свързването чрез интернет между хората. Ние не прекарахме достатъчно време, за да инвестираме или да размишляваме върху лошите страни на използването на някои от инструментите ни”, каза Зукърбърг.
“Бих искал да разреша всички тези въпроси за три или четири месеца, но мисля, че за разрешаването им ще е нужно повече време, може би няколко години”, уточно Зукърбърг.
Той отхвърли критиките на Тим Кук, според когото “Фейсбук” е имал проблеми заради икономическия си модел.
“Мисля, че този аргумент, че ако не плащате, на нас няма да ни пука за вас, е формулиран с много лека ръка. Ако искате да създадете една услуга, която помага за свързването на всеки на планетата, тогава много хора няма да имат средствата да платят. Ето защо, както е при много медии, един модел, базиран на рекламата, е единственият рационален”, каза още ръководителят на “Фейсбук”.