Според нов доклад на The Informacion, Facebook търси нов източник на приходи от насочена реклама и този път популярната платформа за съобщения WhatsApp е целта. WhatsApp е известна със своите криптирани чатове и общ фокус върху безопасността и поверителността, така че представлява сериозно предизвикателство.
Facebook е в сериозен конфликт с Apple след пускането на iOS 14.5 и решението на гиганта да позволи на потребителите да блокират проследяването на данни от приложенията, което нанесе удар върху приходите от целеви реклами на социалната мрежа. Въпреки, че прозрачността за проследяване на приложения все още не е причинила на Facebook очакваните финансови загуби, компанията се опитва да намери нови начини за увеличаване на приходите си и WhatsApp изглежда е следващата й цел.
Както съобщенията, така и облачните архиви на WhatsApp са цялостно криптирани за всички два милиарда потребители, което означава, че дори самата компания няма достъп до тях.Има обаче една развиваща се област на изследване, наречена хомоморфно криптиране, която може да позволи анализа на данни, без действително декриптиране на чувствителна информация. Според The Information, Facebook се присъединява към Microsoft, Amazon и Google, за да разшири своя екип за изследване на изкуствен интелект и да проучи възможността за хомоморфно криптиране, надявайки се в крайна сметка да може да получи достатъчно информация от шифрованите съобщения, без да ги декриптира или да компрометира поверителността на потребителите.
Facebook дори е откупила клъчов AI служител директно от Microsoft, лидер на пазара на облачни изчисления, за да помогне в изследванията. Социалната мрежа все още не е публикувала информация за бъдещите си планове или настоящи пробиви, отказвайки да предостави подробности и дори твърди, че “е твърде рано за обмисляне на хомоморфно криптиране за WhatsApp”. Ако успее обаче, новата технология може да доведе до голям пробив в способността на Facebook да даде на потребителите си обещаната поверителност, без да саботира целевите си приходи от реклами.