Компанията Facebook записа силни резултати за последното си финансово тримесечие, приключило на 30 септември. Социалната мрежа регистрира приходи от 2.02 милиарда долара и печалби от 425 милиона долара. За сравнение, преди година приходите бяха 1.26 милиарда долара, а освен това компанията записа и загуба от 59 милиона долара.
Основен катализатор за добрите финансови резултати продължава да бъде мобилният сектор, където скокът в продажбите на реклами за Facebook е значителен. Освен това, потребителите, използващи смартфони и таблети за влизане в социалната мрежа са се покачили с 45% до 874 милиона души, които посещават сайта поне един път месечно.
Успехът на Facebook в мобилния сектор дава индикации, че е възможно слуховете за сливане с BlackBerry все пак да се окажат достоверни. При скока не само в рекламните приходи, но и броя потребители, то би било логично социалната мрежа да подходи по-директно към този пазарен сегмент. Включително и с разработка на собствен смартфон.
Добрите новини за социалната мрежа са, че успява да увеличи значително приходите и печалбите си. Миналата година към Facebook имаше много критики, че въпреки значителната си потребителска база, финансовите резултати са слаби. Сега положението е напълно различно.