В най-големия еднодневен спад на всички времена, акциите на Facebook се сринаха до 174.89 долара, което е с 19.6 % по—малко от предходния ден.
Когато става въпрос за пазарна капитализация, Facebook вчера струваше 629.6 милиарда долара, а сега вече се оценява на 506.2 милиарда, или с две думи – компанията изгуби 123 милиарда долара от стойността си за една нощ.
Това представяне не се дължи на поредната злоупотреба с данни или скандал. Компанията обяви разочароващи приходи и за пръв път ръстът й се забавя.
Потребителската база на социалната мрежа се свива в Европа и е ясно, че GDPR в комбинация с наситения пазар, не са от полза за компанията. Ето защо Facebook се опитва да промени това като за пръв път обяви нова метрика за „аудитория на приложенията“. 2.5 милиарда души използват поне едно приложение на компанията – Facebook, Instagram, Messenger и WhatsApp, но никое от тях не може да генерира толкова приходи, колкото основното приложение. Предвид мащаба на големите технологични компании е трудно да се разбере колко точно представляват за гиганта тези 123 милирада долара. Дори и да я сравинм със значими компании в областта, това все пак е огромна загуба. Facebook е една невероятна история на успеха, която се превърна в мащабен бизнес за няколко години, но тя има опасни бизнес модели, а хиляди служители търсят начини за събиране на повече данни, което след това да превърнат в скъпи реклами. Таз година е повратна точка за компанията, но все още не е ясно дали тя има отговор на структурните си проблеми.