Facebook и още няколко големи интернет гиганта започват борба с фалшивите новини. Социалната мрежа ще забрани рекламата на страници, която редовно препраща към фалшиви новини.
“Ако страници споделят многократно статии, определяни като „фейк нюз“, тези страници няма да имат право да се рекламират във Facebook”, се казва в съобщение на компанията.
Фалшивите новини станаха обект на дебати около избирането на Доналд Тръмп за президент на САЩ в края на 2016 г. с обвиненията, че са повлияли на решенията на избирателите.
“Намерихме примери за страници, използващи рекламите във Facebook, за да разширят аудиторията си и разпространението на информацията си“, казва компанията на Марк Зукърбърг.
Обвинявани, че не правят достатъчно срещу фалшивите новини и апологията на тероризма, интернет гигантите Facebook, Google и Twitter увеличиха през последните месеци съобщенията за мерките, които предприемат срещу спорното съдържание.