Facebook вече е започнала да използва система за сортиране на новините и медиите в социалната си мрежа според доверието към тях. Това означава, че на тази база се определя дали дадена публикация ще се види от повече или по-малко потребители, съобщи Марк Зукърбърг по време на конференцията F8 на Facebook, цитиран от Buzz Feed.
Той казва, че компанията вече има информация как потребителите приемат различни медии. Това е станало чрез онлайн анкети сред тях с въпроси дали са чували за различни медии и доколко им имат доверие.
“Сложихме тази информация в системата и тя решава дали да промотира или ограничава. С времето ще увеличим влиянието ѝ. Смятаме, че имаме отговорност да намалим поляризацията и да намерим общи точки”, казва Зукърбърг.
След речта си на конференцията, Зукърбърг се е срещнал с представители на водещи американски медии. Той е заявил, че компанията ще инвестира милиарди в разработката на изкуствен интелект и десетки хиляди модератори, които да следят за фалшиви новини и пропаганда.
Освен това Facebook смята да помага на качествената журналистика. Компанията обмисля да финансира журналистически разследвания по различни теми. Въпреки това Зукърбърг казва, че не би окуражил служителите си да говорят тайно пред медиите. “Ако не можем да говорим открито, значи това ще разруши вътрешното ни доверие”, казва той.