Facebook обяви началото на нови, по-строги правила за политическите реклами в социалната си мрежа. Компанията вече ще отбелязва кой плаща за политическите реклами, както и дали рекламите в над 20 отделни категории имат политически спонсор. Освен това ще пази и всички политически реклами в архив, съобщава VentureBeat.
Архивът ще съдържа и двата вида реклами – явно политическите за определен кандидат или партия и “реклами по проблеми”, които засягат въпросните категории и може да имат политически мотиви. Освен това всички реклами ще са маркирани с видим таг “Платено от…”, като промяната ще важи както във Facebook, така и в Instagram.
Архивът ще е публично достъпен. В него се пазят рекламите от 7-ми май 2018 г. насам, като срокът на пазене на всяка политическа реклама е до 7 години. Потребителите ще могат да съобщават и за реклами, които смятат, че са политически, но не са отбелязани като такива, или липсват в архива.
Комбинация от алгоритмите на Facebook и реални хора ще модерират рекламите и ще преценяват тяхното съдържание. Ще се взимат предвид снимките и текста на рекламите, както и към кого са насочени. Facebook планира да има между 3000 и 4000 модератори, които ще се занимават само с този тип реклами. За сега основната част от инициативата ще е насочена към САЩ. Постепенно Facebook ще започне да прилага тези правила и в други държави.