Facebook обяви в четвъртък, че ще изисква допълнителни лични данни от всеки, който иска да публикува политически реклами в социалната мрежа, включително номер на ID картата и номер на социалната осигуровка.
В публикация в блога на компанията от Facebook заявиха, че официално са изпълнили обещанието си да направят политическите реклами по-прозрачни в опит да предотвратят намеса, като тази по време на президентските избори в САЩ през 2016 г. Тези действия на социалната мрежа включват и изискването всички рекламодатели, които промотират политическо съдържание, да потвърдят самоличността си и местоположението си.
Новите правила бяха обявени при старта на „извинителната обиколка“ в Европа на CEO-то на компанията Марк Зукърбърг. Пред Европейския парламент тази седмица той призна, че Facebook не е направила „достатъчно, за да предотврати използването на инструменти за злоупотреби“, включително „фалшиви новини, чуждестранни намеси в изборите“ и „разработчици, които злоупотребяват с информацията на хората“.
От сега, когато политически обяви се появяват във Facebook или Instagram, те ще включват информация кой е платил за рекламата. Потребителите ще могат да кликнат върху етикета „Платено от“, за да видят повече информация за рекламата, включително кой я е финансирал, колко е платил за нея и колко хора я са видели. Facebook ще поддържа също публичен архив с възможност за търсене, който ще съдържа подробности за всички политически реклами, появявали се на нейните платформи.
От Facebook допълват също, че компанията ще предприеме допълнителни стъпки, за да провери самоличността на хората, които публикуват политически реклами. По информация от CNN част от този процес на потвърждение ще изисква от рекламодателите, преди да пуснат реклами, да предоставят на социалната мрежа четирите последни цифри от номера на социалната си осигуровка – в допълнение към ID номера на личната си карта и валиден пощенски адрес в САЩ.