Facebook ще изисква потвърждения от рекламодателите за коректно събрани данни

Facebook подготвя нов инструмент, чрез който ще събира и изисква потвърждения от рекламодателите, че данните на потребителите, които ще използва за реклами ,са събрани коректно, съобщава TechCrunch. По този начин компанията се надява да намали риска от повторения на скандала с Cambridge Analytica.

Системата ще се прилага за информацията, която рекламодателите импортират сами в платформата и е от трети лица, а не е част от базата на Facebook.  Всякакви потребителски данни, които се качват, трябва да вървят с ясно доказателство, че те са събрани от потребителите с тяхното изрично съгласие.

Facebook казва, че винаги е имала такова правило, но сега ще го направи “много по-видимо”. Компанията допълва, че промяната не е следствие от конкретен инцидент, а е планирана.

И ако преди Facebook не е налагала правилото, то сега тя ще изисква писмена гаранция, че с данните не е злоупотребено. Компанията не казва какво още ще може новият инструмент, който все още се разработва. Тя не коментира и дали по някакъв начин ще забранява използването на данни без такова съгласие или дали и как ще проверява дадено ли е наистина такова съгласие.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *