Facebook ще започне да подканя потребителите да активират проследяване на активността, за да им осигури по-добро изживяване с рекламите. Компанията от известно време е в конфликт с Apple, като през последните няколко месеца словесната война между двата гиганта ескалира бързо, заради актуализациите на политиката за поверителност на AppStore, които ще позволят на потребителите да откажат проследяването на рекламите.
Apple твърди, че потребителите трябва да имат избор и приложенията да разкриват всички практики за проследяване и събиране на данни, чрез етикети в AppStore, а Facebook от своя страна обвинява гиганта в антиконкурентни практики и добавя, че новата политика ще навреди на малкия бизнес. Тъй като Apple отказва да отстъпи, Facebook сега ще приканва самите потребители да активират проследяването на активността, за да виждат персонализирани реклами.
Според CNBC, Facebook вече показва съобщението към потребителите от тази седмица, като те имат възможност да отхвърлят заявката, или да я приемат, ако са съгласни приложението да събира данните им.