Facebook ще разчита на армия от външни разработчици, за да създаде първата мащабна Augmented Reality екосистема. На провелата се преди ден годишна конференция F8 на ИТ гиганта неговия създател Марк Цукербърг представи новата платформа Camera Effects, която ще бъде базирана на “добавена реалност” (Augmented Reality или още “разширена реалност”).
Чрез нея независими разработчици ще могат да създават филтри и ефекти към изображенията както и към картината, достъпна през камерата на смартфона. В бъдеще Camera Effects платформата може би ще е съвместима и с различни очила за “добавена реалност”.
Според Цукербърг, днес ние използваме прекалено много неща, които реално не са ни нужни физически и могат да бъдат заменени с виртуално съдържание и информация. От настолни игри, през телевизори, до табелите по улиците.
Camera Effects платформата може да разпознава обекти и да им добавя различни съдържание. Първоначално тя ще е фокусирана върху смартфоните, защото са платформа, която е навсякъде около нас. Докато достъпните Augmented Reality очила едва ли ще бъдат пуснати скоро на пазара.
Припомняме, че преди няколко години Google се опита да наложи своята концепция Google Glass, но тя не беше посрещната с особен ентусиазъм. Друг обещаващ проект е HoloLens на Microsoft, но за сега е рано да се каже дали той ще се наложи масово. Facebook от своя страна е собственик на компанията Oculus VR – създател на очилата Oculus Rift. Те обаче са за виртуална реалност и не са предвидени да имат Augmented Reality функции.
Технологиите за “добавена реалност” (Augmented Reality) съществуват от десетилетия, но започнаха да придобиват по-широка популярност през последните години с развитието на смартфоните. Те влкючват различни методи за обединяване на виртуално съдържание и реален образ на екрана на смартфона или таблета. Първият по-мащабен AR проект е играта Ingress на Google, последвана преди миналата година от друг гейм проект – Pokemon Go.