Facebook представи възможност за търсене в съдържанието, публикувано от потребителите. Функцията Graph Search беше представена на специално мероприятие от Марк Цукерберг.
Цукерберг пояснява, че “социалното търсене” не е търсене в интернет. Вътрешната търсачка си поставя задачата да даде на потребителя отговор, а не линк към отговора. За целта заявката ще се формулира с помощта на филтри, съдържащи различни критерии.
Например, потребителят може да намери снимки на приятели, публикувани през 2009 г или музиката, които те са слушали. Още един пример за използването на новата функция, е запитването “мексикански ресторанти в Пало Алто, в които са били моите приятели”. Подреждането на резултатите ще става в зависимост от това, доколко близки са ви приятелите, тоест, колко често общувате с тях.
Ако се търсят снимки на приятели, резултатите ще бъдат сортирани по количеството “Like”. Потребителят ще може например да посочи местоположението, в което са направени търсените снимки.
Говорейки за съдържанието на Facebook, Цукерберг подчертава, че това са един милиард потребители с трилиони връзки между тях. Освен това, в социалната мрежа се съхраняват 240 млрд. снимки.
Изпълнителният директор на Facebook отбелязва, че резултатите от търсенето ще зависят и от това, какви настройки на личните данни са задали потребителите. Засега Graph Search се намира на стадий бета-версия. Изпробването на новата функция става на специална страница.