Представители на Facebook са отрекли, че компанията предлага на рекламодателите инструменти, които таргетират потребителите в уязвимо емоционално състояние.
Това става след като The Australian публикува доклад, в който твърди, че Facebook използва алгоритми за насочване на реклами, когато потребителите на услугата се чувстват несигурни – включително насочване към деца на 14 години, когато се чувстват уязвими.
Докладът, основаващ се на поверителен вътрешен документ от 2017 г., разглеждан от вестника, твърди, че чрез мониторинг на публикациите, картините, взаимодействията и интернет активността в алгоритмите на Facebook в реално време могат да се определят “моментите, в които младите хора се нуждаят от увереност”.
Според медията, Facebook може да определи кога младите хора се чувстват “стресирани”, “победени”, “претоварени”, “тревожни”, “нервни”, “глупави”, “наивни”, “безполезни” и “неуспешни”. Съответно компанията позволява на рекламодателите да набелязват целите си на базата на своето алгоритмично разбиране за тяхното благосъстояние.
Подробна информация за промените в настроението сред младите хора може да бъде “споделяна само при споразумение за неразкриване на информация”, става ясно още от документа, цитиран от изданието. Социалната мрежа обаче за сега не е потвърдила неговата автентичност.