От средата на февруари, различни източници съобщаваха, че Facebook се готви да навлезе в състезанието с Amazon, Google и Apple, предлагайки собствена продуктова серия говорители. Това е голяма крачка, тъй като компанията не е известна със собствен хардуер, а бизнесът с интелигентни високоговорители е твърде апетитен залък, за да бъде игнориран сега. Facebook обаче съобщи за отлагане на плановете си, в следствие на скандала Cambridge Analytica и причините са очевидни.
Мисълта, че имате домашен говорител, който може да „чуе“ всичко, което си говорите беше леко плашеща, дори и преди да излязат наяве проблемите, свързани с неприкосновеността на личните данни. Да, устройствата на Google и Amazon също записват всичко, но бихте ли доверили тази информация на Facebook?
Оказва се, че компанията се притеснява и за това как клиентите ще реагират на интелигентните й високоговорители, които за момента са известни с кодовие си имена Aloha и Fiona и трябваше да бъдат представени на конференцията за разработчици през май, като пазарната им премиера беше предвидена за есента. Сега те ще бъдат подложени на „по-задълбочен преглед“, за да може компанията да гарантира, че прави правилните компромиси по отношение на потребителските данни. В доклада се отбелязва още, че проучванията върху фокус групи са показали, че потребителите са загрижени, а доверието към марката Facebook е намаляло след разкритията на Cambridge Analytica.