Facebook усилено работи по платформата за онлайн видео Watch, която иска постепенно да се превърне в сериозен конкурент на YouTube. Затова компанията дори обмисля да дава пари на създателите на видео, които качват клиповете си и в Watch, съобщава Engadget.
Според информация на CNBC, Facebook работи по няколко идеи. Едната е продължаване на стратегията да се инвестират много пари в създатели на оригинално съдържание, подобно на Netflix, Hulu и YouTube Red.
Освен това обаче Facebook обмисля и програма за споделяне на приходите от реклама с обикновените потребители, които качват клипове. Моделът е сходен с този на YouTube, които позволяват на създателите на клипове да печелят прилични доходи, когато натрупат по-голяма популярност.
Разликата е в подхода на Facebook. Компанията обмисля да направи няколко различни варианта на платформата. Потребителите например ще могат качват свои клипове в Watch и да получават дял от рекламата, което ще ускори увеличаването на съдържание в Watch.
Компанията смята да се възползва от трудностите в YouTube през исминалата година. Видео порталът на Google промени и затегна правилата за монетизация на клиповете след няколко скандала, с което направи печеленето на пари доста по-трудно. Много създатели на клипове търсят алтернативи и Facebook Watch може да се окаже на правилното място в правилния момент.