В интернет се появи непотвърдена информация, че норвежката компания Opera Software води преговори с потенциални купувачи. Както се твърди, най-вероятният претендент за известния браузърен производител, е най-голямата социална мрежа Facebook. Сред останалите заинтересовани компании са руската Yandex и Google.
Като се позовава на “много надежден източник” сайтът The Next Web твърди, че ръководството на Opera Software сега обсъжда с няколко корпорации възможността за пълна или частична продажба. Освен това, норвежците спират да наемат на работа нови служители, което е верен признак за големи промени.
За Facebook това би била оправдана покупка. Социалната мрежа признава, че има проблеми с комерсиализацията на своята дейност в мобилния сегмент, докато Opera Software притежава популярния бразуър Opera Mini и голям опит в рекламния бизнес.
Печалбата на Opera Software за тримесечието е около $50 млн., а самата компания е оценена на $670 млн. Тази сума спокойно може да бъде платена от Facebook, която неотдавна инвестира $1 млрд. в Instagram. Новата покупка би позволила на социалната мрежа да стъпи на новия за нея конкурентен пазар на браузърите.