Facebook съобщи, че ще работи с няколко водещи френски медии, включително агенция Франс прес, телевизия Бе Еф Ем, изданията “Експрес” и “Монд” и други, за да се направи така, че в социалната мрежа да не бъдат публикувани фалшиви новини.
Компанията стана обект на критики, че не е направила достатъчно да предотврати разпространението на невярна информация чрез своята интернет платформа по време на американските президентски избори и в отговор предприе мерки за разрешаване на проблема.
Във Франция се породи безпокойство, че както в САЩ е възможно да се появят хора, които да разпространяват невярна информация чрез Facebook в навечерието на френските избори, чийто първи тур ще е през април, а вторият – през май.
В САЩ Facebook заяви, че потребителите ще могат по-лесно да отбелязват новинарски материали в лентата с новините, чието съдържание представлява измислица, и добави, че ще си сътрудничи с организации и медии като уебсайта за проверка на факти “Сноупс” (Snopes), Ей Би Си нюз и Асошиейтед прес при удостоверяване автентичността на дадена статия.
Миналия месец Фейсбук започна инициатива за противодействие на фалшивите новини и в Германия, където властите изразиха безпокойство, че фалшивите новини и “насаждането на омраза” в интернет могат да повлияят върху резултатите от парламентарните избори през септември, на които канцлерът Ангела Меркел ще се опита да спечели четвърти мандат.