Facebook не успява да се справи с филтрирането на фалшивите новини. Компанията изпитва трудности в анализирането на публикациите и допуска грешки, съобщава в. Guardian.
В новия си процес Facebook включва преглед на публикациите от свои редактори, които да преценят дали дадена новина е фалшива или не. Ако решат, че новината е фалшива, те ѝ слагат етикет, който да предупреждава потребителите.
Наскоро така отбелязали като потенциално фалшива публикация на Newport Buzz. Вместо това да навреди на сайта, то значително увеличило трафика към него. “Някакви консервативни групи започнаха да споделят публикацията с призиви, че се опитват за запушат устата на блог’, коментира редакторът на сайта Крисчън Уинтроп.
Статията действително е съдържала неверни факти, че стотици хиляди ирландци са били доведени в САЩ като роби. Маркирането ѝ като фалшива новина обаче само привлякла вниманието към нея още повече. Ако хората знаят, че публикацията е некоректна преди да я прочетат, не е чак такъв проблем. Това обаче няма как да се провери и има вероятност доста от читателите да са останали с убеждението, че някой се опитва да наложи цензура.
Проверка на Guardian разкрива и други проблеми със системата на Facebook. Оказва се, че има и много публикации, които са фалшиви, оборени са от много медии, но въпреки това не са маркирани като такива във Facebook. Други пък се маркират като такива твърде късно, едва след като вече са били масово разпространени и прочетени.
“Фалшивите новини са много и бързи. Честно казано все още не мога да кажа дали системата има ефект”, коментира Брук Бинковски, управляващ редактор на сайта Snopes, който партнира на Facebook в проверката на новините.
Проблемът е, че системата явно не работи както трябва. ABC News също е партньор на Facebook и вече е публикувала 12 статии, които доказват, че дадени публикации са фалшиви. Повече от половината от въпросните публикации обаче продължават да се споделят във Facebook без съответния етикет.
Facebook за сега не дава конкретни данни за ефекта от новите мерки. Вместо това компанията казва, че активно работи по различни методи и няма универсално решение на проблема.