post

Facebook ще пусне нов интерфейс, показващ как таксите на Apple и Google влияят върху печалбите на създателите в платформата. Това обяви Марк Зукърбърг снощи, малко преди началото на WWDC 2021.

Съобщението идва след като Apple беше подложена на сериозен контрол върху таксите в App Store. Новият интерфейс ще показва разбивка как точно се приспадат данъците и таксите от приходите от събитие на създател.

Зукърбърг не поясни кога точно ще стартира този нов интерфейс, но добави, че ще има и още. Той посочи, че компанията ще запази платените онлайн събития, абонаменти за фенове, значки и предстоящите независими новинарски продукти безплатни за създателите до 2023 година. Това е продължение на политиката, обявена от Facebook през август миналата година, когато компанията представи функцията за събития и обеща, че няма да събира такси поне до 2021 година.

В крайна сметка Facebook планира да въведе дял от приходите, посочи Зукърбърг, но когато го направи, това ще е по-малко от 30%, които Apple и другите взимат.

Всъщност Facebook и Apple са замесени в публичен спор заради функцията за прозрачност на проследяване на приложенията, която Apple въведе с iOS 14.5. Социалната мрежа се обяви категорично против промяната, като публикува реклами на цяла страница, критикуващи я още преди пускането й, а наскоро поиска от потребителите разрешение да ги следи, за да поддържа Facebook и Instagram безплатни.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *