Facebook в скоро време ще представи нова рекламна платформа, съобщава Wall Street Journal. Продуктът ще представлява преработена версия на закупената през миналата година от Microsoft платформа за управление на статистиката и рекламата Atlas Advertiser Suite.
Очаква се, че новата система ще позволи на маркетолозите по-ефективно да предоставят реклама като оценяват реакциите на потребителите, както в социалната мрежа, така и на странични сайтове и приложения. Продуктът ще предоставя инструменти за купуване на рекламни спотове във Facebook и интернет.
Microsoft купи платформата Atlas от агенцията за цифрова реклама aQuantive през 2007 г за $6,3 млрд, но не можа ефективно да я използва и след 5 години отчете загуби от $6,2 млрд. Все още е тайна на каква цена Facebook купи технологията от Microsoft. Все пак социалната мрежа ще се постарае да има ползва от платформата, още повече ще Facebook изостава от Google в рекламната сфера.
Facebook има над 1,5 милиона рекламни клиента и компанията успява да разшири бизнеса си във всички райони от света. Доходите й от реклама в мобилната сфера за година са нараснали със 151% и съставляват 62% от общите доходи на корпорацията.