Facebook блокира всякакви реклами, популяризиращи продукти и услуги свързани с криптопвалути, съобщава BBC. Компанията заяви, че е отворена за нововъзникващи технологии, но много компании не действат “добросъвестно” по отношение на криптовалутите.
Напоследък се появиха вълни от нови валути, търсещи да се възползват от увеличението на стойността на Bitcoin. Facebookпризовава потребителите да докладват реклами, които мерките за сигурност на компанията пропуснаха.Тя признава, че не винаги може да улови всяка реклама за криптовалута.
“Искаме хората да продължат да откриват и да научават за нови продукти и услуги чрез реклами във Facebook, но без да се страхуват от измами. Има много компании, които рекламират бинарни опции, ICO и криптовалути, които понастоящем не работят добросъвестно”, пише Роб Лийтър, директор продуктов мениджмънт във Facebook.
ICO (първоначално предлагане на монети) насърчават хората да купуват новите криптовалути, използвайки надеждата на хората, че един ден те ще струват много повече, тъй като “монетата” става все по-популярна.
Някои компании използват ICO като начин за набиране на големи суми пари, но без регулацията, свързана с набирането на пари в брой с по-традиционни инвестиционни канали.
Използването на Facebook реклами за генериране на интерес около нова схема би могло да бъде особено ефективен метод, особено когато се съчетава с одобрение от знаменитости. Пенсионираният боксьор Флойд Мейуедър е критикуван миналата година за популяризирането на криптовалута, която по-късно стана причина за съдебно дело, свързано с измама. Мейуедър не е обвинен лично.
Събирането на средства с помощта на ICO е забранено в Южна Корея и Китай, а регулатори в други държави също предупреждават срещу подобни инициативи. Комисията за ценни книжа и борси в САЩ (SEC) заяви тази седмица, че е задържала активите на фирма, която е събрала 600 милиона долара с ICO.
Kомпаният акоментира, че новата политика е “умишлено голяма” и ще се развива с течение на времето: “Рекламите не трябва да популяризират финансови продукти и услуги, които често са свързани с подвеждащи или измамни промоционални практики, като например бинарни опции, първоначални предложения за монети или криптовалути”.