Fabric, персонализираното приложение за журнали, което е дело на стартъпа Y Combinator и дебютира през 2016 година, беше обновено с амбицията да стане алтернатива на Facebook. Приложението предлага собствен инструмент за записване на вашите дейности, снимки, спомени и други моменти, споделени с приятелите и семейството, но за разлика от най-популярната социална мрежа, всичко по подразбиране е поверително и данните не се споделят с търговци на реклами. Вместо това стартъпът се надява да изгради нещо, за което потребителите в крайна сметка да плащат, чрез абонамент или премиум функции.
Идеята идва от двама души, които помогнаха за създаването на основните функции на Facebook – съоснователите Арун Вяйвергия и Николай Вълчанов, които работят в продължение на няколко години в социалната мрежа. Вяйвергия създава продукта, който по-късно се превръща във Facebook Timeline и работи върху Friendship Pages, Year in Review и On This Day, докато Вълчанов разработва интеграцията между Facebook и фитнес приложения. След като напускат Facebook, двамата са вдъхновени да работят върху Fabric поради интереса си към личните журнали, който е и ключов фокус на стартъпа за оригиналната версия на приложението. Fabric автоматизира процеса, като вкарва снимки, публикации от други места в социалните медии, посещавани места и др. и ги поставя в интерфейса на картата. Дългосрочната му цел е потребителите да могат да преглеждат своята лична история, за да отговорят на въпросите къде са били, какво са правили и с кого, но в една по-лична среда, отколкото тази във Facebook. Fabric автоматично записва вашите дейности и преглежда местата, които посещавате, а вие можете да изберете кои приятели да добавите. Приложението не използва софтуер от трети страни за своята система за позициониране, така че данните никога няма да станат достояние на други оператори. Fabric използва и стандартно криптиране за прехвърлянето и съхранението им в отделна система, като допълнителна предпазна мярка. Приложението няма за цел да формира приходи, като продава данните на рекламодатели с цел таргетиране, а компанията се надява потребителите да платят за продукта й, чрез абонамент, или премиум ъпгрейд. Новата версия на приложението е преработена, за да стане по-занимателна и вече е налична за iOS.