post

Местният офис на компанията се трансформира от аутсорсинг дестинация в хъб за развитие на таланти, в който 47% от мениджърските роли са заети от жени

 

Българският офис на Experian – глобален лидер в предоставянето на данни и аналитични решения – отбелязва 20 години на местния пазар. За изминалите две десетилетия компанията се разраства до 1000 души и се трансформира в първия глобален стратегически център на Experian. След фазата на растеж в периода 2014-2018 г., когато броят на служителите се увеличава с 220% и се привличат изключително добри таланти, в последните години екипът на Experian остава стабилен и увеличава приходите на местното дружество със 73%. За последните пет години с 40% се е увеличила и инвестицията на компанията в българския екип, като само за 2022 година Experian България отчита 34.4 милиона долара (63 милиона лева) инвестиция в своите служители. Днес българските екипи допринасят за продуктите и операциите на шест от всички девет региона, в които Experian развива дейността си.

Това съобщиха по време на бизнес закуска пред медиите Джаки Симъндс, главен директор „Човешки ресурси“, Джъстин Хейстингс, главен оперативен директор „Глобални човешки ресурси“, Уил Луис, главен директор “Равенство и многообразие и привличане на таланти“ и Екатерина Недялкова, сайт лидер на Experian България.

Нашата мисия е да създаваме по-добро утре за бизнес клиентите и милионите потребители, които имаме по цял свят. Постигаме това, като обединяваме технологии, софтуер и анализ на данни, за да създаваме продукти, чрез които потребителите подобряват финансовото си положение. За това са ни необходими ресурси и експертиза. Имаме няколко центъра за таланти по света, но България е един от ключовите и изключително важни за нас центрове. Една от думите, която най-добре описва добавената стойност на българския офис за бизнеса през изминалите 20 години, е стабилност. Локацията предоставя стабилна среда за развитие на нашата дейност. На пазара на труда са налице и невероятни таланти, особено в областта на СТЕМ образованието, което е много важно за нас в контекста на софтуерното инженерство и анализа на данни“, коментира Джъстин Хейстингс.

Работодателска стратегия

„Гордеем се с нашата вътрешна култура, в която поставяме хората на първо място. През 2023 получихме признание в 22 държави чрез сертификацията „Great Place to Work”. В стратегията си като работодател се фокусираме върху развитието на лидерите, тъй като знаем, че ефективното лидерство има голям ефект върху културата на организацията. Инвестираме значително в нашата култура на обучение и развитие, за да има всеки възможност да се развива“, сподели Джаки Симъндс.

За да подпомага благоприятната среда на работа и благосъстоянието на своя екип, Experian България изгражда богато портфолио от социални придобивки в три основни групи: „Здраве и благосъстояние“, „Финансови стимули“ и „Лайфстайл“. Само за последните три години компанията е увеличила двойно стойността на пакета от социални придобивки, а основните й инвестиции са в областта на здравето и по-добрия баланс между работа и личен живот.

Създаването на култура на непрекъснато обучение и развитие е сред основните приоритети в работодателската стратегия на Experian. Компанията има развита мащабна вътрешна платформа, наречена Career Hub, в която служителите могат да намират стотици обучения на разнообразни теми, да се свързват с ментори от компанията от цял свят или да участват в краткосрочни странични проекти с цел разширяване на знанията си. Екипът в България преминава средно 28 000 часа обучения годишно, а 32% от служителите в местния офис се развиват кариерно в компанията всяка година, преминавайки на нова позиция. Само за 2021 и 2022 година българското дружество увеличава с 45% инвестицията в обучение и развитие на своя екип.

Следващата стъпка на компанията в обучението и развитието на служителите е Experian University – нова глобална вътрешна платформа за обучение. Experian University се състои от редица академии, фокусирани върху разнообразие от теми. Платформата стартира през февруари 2024 година с три академии – GenAI, Cloud и „Основни умения“ (Core Skills). Само през 2024 година предстои стартирането на още три академии.

Култура на равенство, многообразие и приобщаване

Компанията развива и имплементира на местно ниво глобалната си политика за многообразие, равенство и приобщаване (Diversity, Equity and Inclusion – DEI). Нейните пет основни области са полово равенство, ментално здраве, хора с увреждания, LGBTQ+ и етническа принадлежност.

„В Experian Bulgaria имаме 47% жени на мениджърски роли. 66.7% от най-старшите ни роли в локацията са заети от жени. Офисът тук е в Топ 5 в глобалната група на Experian по брой наети жени в мениджмънта спрямо всички офиси на компанията с над 400 души“, подчерта по време на събитието Уил Люис.

Основният двигател зад създаването на култура на равенство, многообразие, приобщаване и силна ангажираност са така наречените employee resource groups, или групи от служители, обединени от сходни интереси в подкрепа на различни каузи. През последните две години в Experian България са утвърдени четири комитета – CSR комитет, DEI комитет, Family & Friends и Sports & Wellbeing комитет. Те организират по над 100 събития годишно, с които подпомагат баланса между работа и личен живот на своите колеги, по-добрата информираност по редица важни обществени теми и редица организации в полза на обществото.  

Принос за обществото

За последните три години служителите на Experian България са дарили над 31,000$ ( над 56,000 лева) на различни организации, изпълняващи дейност в полза на обществото. Сумата представлява директни дарения на служители, удвоени от Experian съгласно глобалната политика за корпоративна социална отговорност на компанията. В допълнение, компанията прави редица дарения към университети и училища под формата на ремонт на обучителни зали и материална техника. За последните 4 години служителите на Experian България са инвестирали над 14,000 часа в доброволчество за различни кампании и организации, изпълняващи дейност в полза на обществото.

Наред с това, от над 10 години компанията развива дългосрочни партньорства с редица училища и университети, като предоставя менторство, обучения и стажантски програми на студенти с желание за развитие в сферата на IT, финанси и анализ и обработка на данни. За времето си на българския пазар Experian си партнира с общо 10 университета и училища, обновява изцяло две обучителни зали в Технически университет „София“ и дарява компютри и монитори на български учебни заведения. Всяка година специалисти от компанията инвестират над 200 часа в менторство и преподаване и участват в над 150 събития със студенти и ученици. Чрез програмата си за млади таланти Experian наема над 200 младежи от университети, голяма част от които продължават професионалното си развитие в компанията и до днес.

Бъдещи планове

По време на събитието Екатерина Недяколкова, сайт лидер на Experian България, очерта бъдещите планове за развитието на Experian на българския пазар по отношение на управлението и създаването на таланти. „Усилията ни са и ще продължат да бъдат насочени към увеличаване на добавената стойност, която българският офис създава за глобалния бизнес на Experian. За да постигнем това, се фокусираме върху надграждане на знанията и компетенции на екипа тук“.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *