Ericsson: ИКТ решенията могат да помогнат за намаляване на парниковите емисии с до 15%

Ericsson публикува своя 23-ти годишен Доклад за устойчивост и корпоративна отговорност, който дава подробна информация относно дейността на компанията през 2015 г. в три области: отговорен бизнес; промени в климата, околната среда и енергийните източници; и комуникации за всички.

Докладът изтъква и начините, чрез които информационните и комуникационни технологии (ИКТ) могат да съдействат за реализацията на всички 17 Цели за устойчиво развитие на ООН, и дори могат да ускорят постигането им.

Ханс Вестберг, президент и главен изпълнителен директор на Ericsson, сподели: “Целите за устойчиво развитие определят ясен път към един по-устойчиво развиващ се свят и ИКТ са мощен инструмент това да се случи. Ние възнамеряваме да надградим постигнатото през 2015 г., за да може всеки да се възползва от възможностите, които дава Свързаното общество.”

Правенето на честен и открит бизнес стои в основата на отдадеността на Ericsson към устойчивост и корпоративна отговорност.

Докладът показва, че 99 процента от активните служители на Ericsson са приели и следват Етичния бизнес кодекс на компанията. През 2015 г. Ericsson Compliance Line (Линията за съгласие на Ericsson), която дава възможност за защитено докладване на предполагаеми нарушения, бе подсилена, за да подкрепи добрите антикорупционни практики в индустрията.

Демонстрирайки своя ангажимент към спазването на човешките права, Ericsson докладва за втора поредна година съгласно Ръководните принципи на ООН за бизнеса и правата на човека и продължава да бъде единствената ИКТ компания, която прави това.

Според проучване на Ericsson, ИКТ решенията могат да помогнат за намаляване на парниковите емисии с до 15% до 2030 г. – това е повече от настоящите въглеродни емисии на Европейския съюз и САЩ взети заедно.

През 2015 г. Ericsson постигна целта да компенсира двойно количеството въглероден диоксид от своите собствени въглеродни емисии с решения като интелигентни мрежи (smart grids) и интелигентен транспорт.

За клиентите: създават се хардуерни платформи като Ericsson Radio System, нов софтуер и решения за покритие на селските райони, за да помогнат на клиентите да оптимизират консумацията си на енергия.

През 2015 г. Ericsson надскочи целта си да намали с 30% емисиите от въглероден диоксид на служител – 2 години по-рано от планираното. Това се равнява на 42% намаление в сравнение с основата през 2011 г.

Към края на 2015 г. близо 20 милиона души са били директно повлияни от инициативите Technology for Good™ на Ericsson.

Connect To Learn (Свържи се, за да учиш) – глобална образователна инициатива на Института за Земята към Колумбийския университет, Millennium Promise и Ericsson – вече е стартирана в 22 държави, в които се подпомагат над 76,000 ученици и студенти. През 2015 г. Connect To Learn бе въведена в Мианмар, Индия, Тунис и Шри Ланка.

Мобилните финансови услуги могат да бъдат фактор за ключова промяна за ускоряване на финансовото и социално включване. През 2015 г. Ericsson подкрепи ASBANC, Националната асоциация на банките в Перу, в инициативата да предостави мобилни финансови услуги от ново поколение на 2,1 милиона перуанци (около 7% от общото население) в рамките на пет години.

Доброволческата програма на служителите Ericsson Response отбеляза своята 15-та годишнина. Досега Ericsson Response е подкрепила 40 спасителни и хуманитарни операции в 30 държави и е стартирана на места като Ирак, Непал, Сиера Леоне, Южен Судан и Вануату през 2015 г.

Илейн Уидмън-Груневалд, вицепрезидент по корпоративната отговорност и устойчивост в Ericsson, заяви: “Инкорпорирайки устойчивостта и корпоративната отговорност в бизнеса си, ние имаме стабилна основа за развитие и положително въздействие. Ще продължаваме да работим в публично-частни партньорства и да пропагандираме Technology for Good, за да движим промените към по-добро.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *