ИТ и телекомуникационната индустрия намират все повече допирни точки. Това дава възможност на операторите да се насочат към иновациите, да внедряват нови бизнес модели и да създават нови партньорства.
За да посрещне нарастващите нужди на операторите за поддръжка на ИТ услуги, Ericsson инвестира в развитието на свой глобален център за услуги (Global Service Center – GSC) в Индия.
Магнус Мандерсон, Ръководител на бизнес звено „Глобални услуги” в Ericsson коментира: „Да вървиш в крак с клиентите си винаги ще бъде важно в сферата на услугите. Днес наблюдаваме голям диапазон услуги, които могат да се предоставят дистанционно, с цел намаляване на разходите за клиентите. Към момента, повечето абонати, обслужвани по силата на договори за услуги за управление, се поемат от нашите два глобални центъра за мрежови операции (network operations centers – NOC) в Индия и Румъния. Прогнозираме, че делът на дистанционно предлаганите услуги ще нараства все повече, особено с преминаването към облака и ИТ сферата.”
Нарастващият интерес към услугите за управление, предлагани от центъра в Индия, провокира Ericsson да започне предоставянето на дистанционни услуги и поддръжка, както за телеком мрежи, така и за ИТ операции.
В допълнение, консултирането и интегрирането на системите ще отворят врата към стратегическия ИТ домейн, който ще включва ИТ информационни центрове, услуги, бизнес и поддържащи операционни системи.
Ericsson изпълнява над 1300 консултантски и интеграционни проекти годишно. Възможностите на услугите за управление, консултирането и системната интеграция са свързващото звено, което ангажира Ericsson с облака.
Ericsson концентрира дейностите, които предоставя дистанционно, в четири глобални центъра за услуги. Другите центрове се намират в Румъния, Мексико и Китай.
Ericsson разполага с интегриран модел, който съвместява успешно работата на регионалните центрове за поддръжка и глобалните центрове за услуги.
Добър пример е платформата за предоставяне на услуги за управление (Managed Services Delivery Platform) – набор от инструменти за ефективна работа на комуникационните мрежи – която функционира както на местно ниво, така и чрез глобалните центрове.
Ericsson разполага с над 22000 специалисти, които работят с платформата и които са базирани в почти 100 държави.
В световен мащаб Ericsson разполага с 50000 собствени специалисти в сферата на услугите, базирани в 180 държави. От тях 40000 работят в близост до клиентите, а 10000 – в регионалните и глобални центрове.