На Световния конгрес и изложение UITP – най-голямото събитие за обществен транспорт в света – Ericsson представят концепция за свързана автобусна спирка, която използва 3G, LTE и Wi-Fi технология с малки клетки. Инфраструктурата с малки клетки на свързаната автобусна спирка ще осигури на превозвачите в обществения транспорт допълнителна възможност за приходи, тъй като може да бъде отдавана на мобилни телеком оператори като средство за допълнително разширяване на мрежите им. Като допълнение към стандартните потребителски нужди за мобилна широколентова връзка, свързаната автобусна спирка ще поддържа функционалност, която е особено полезна за пътниците.
Тя може да включва екрани, които показват информация в реално време за разписанието и движението на автобусите, и сензорни екрани, осигуряващи достъп до интерактивни карти, местни новини, туристическа информация и реклами. Наред с това, може да бъде добавено видеонаблюдение, паник бутон или гласова функционалност за по-добра сигурност и улеснение на пътниците, при опит да се свържат със спешна помощ или полицията.
В гъстонаселена градска среда като например търговски, бизнес, финансови райони или такива за забавления, капацитетът на мрежата често е натоварен до максимум и не може да осигури високоскоростен и качествен пренос на данни. Свързаната автобусна спирка – приложение на представената пред 2014 година концепция на Ericsson за Малките клетки като услуга – се справя с този проблем, като създава самостоятелна мрежа за достъп посредством малките клетки, които са интегрирани към излъчващите мрежи на операторите. Ericsson осигурява технологията и свързаните с нея услуги в партньорство с транспортните превозвачи и местните телекоми.
Орвар Хуртиг, директор на звено Индустрия & Общество в Ericsson, споделя: „Ericsson доставя и оперира ИКТ инфраструктура и услуги за пътния, железопътния и обществения транспорт, които са базирани на водещото ни портфолио от телекомуникационни решения и услуги. На UITP ние представяме както концепции, така и готови предложения, които имат потенциала да подобрят обществения транспорт – както за превозвачите, така и за пътниците“.
Освен концепцията за свързана спирка, Ericsson представя и:
Малки клетки като услуга – добре работещ модел за увеличаване на капацитета и споделяне на мрежата в условия, в които не е възможно да бъдат добавени допълнителни макро клетки към мрежите на операторите
Свързан транспортен облак – концепция за управлявана облачна услуга, която позволява споделянето на данни в реално време за пътната и трафик обстановка между свързани автомобили и пътните власти
Мобилност като услуга – концепция в подкрепа на мулти-модалния транспорт, където различни средства за частен и обществен транспорт могат да бъдат комбинирани, а електронните билети се запазват в смартфоните.