HomeSend и Ericsson обявиха своето партньорство за опростяване и ускоряване на процеса на международни парични преводи чрез мобилни устройства. С достъп до разширяващата се мрежа от оператори на парични преводи, парични агенти и банки на HomeSend в над 200 държави, милионите потребители на платформата за мобилни разплащания на Ericsson ще ползват по-лесни и по-бързи международни платежни услуги.
Ericsson Wallet Platform вече е сертифицирана от HomeSend, джойнт венчър между MasterCard, eServGlobal и BICS, който променя начина на движение на парите по целия свят чрез премахване на границите между финансовите институции, нефинансовите компании и операторите на мобилни мрежи. Партньорството между HomeSend и Ericsson ще осигури на доставчиците на финансови услуги евтина, лесна и бърза връзка между глобалния хъб за парични преводи на HomeSend и услугите за мобилни разплащания на Ericsson по цял свят. Така потребителите на мобилни разплащания вече могат да се радват на нови стандарти на гъвкавост, избор и добавена стойност при превод.
Решенията за мобилни финансови услуги на Ericsson вече включват и Ericsson Interconnect – облачно-базирана услуга на компанията за управление и посредничество при финансови транзакции, която има за цел да разшири броя доставчици на финансови услуги, използващи платформи за мобилен портфейл или мобилно банкиране.
Стивън Дойл, главен изпълнителен директор на HomeSend, сподели: “Това партньорство демонстрира нестихващия стремеж на HomeSend да работи за замяната на разплащанията в брой и за улесняването на електронните плащания, подпомагайки финансовото включване в новата глобална икономика. Милиони нови потребители без достъп до банкови услуги ще получат по-добри възможности за дигитални постъпления от приятели и роднини, тъй като ние продължаваме да се развиваме към една напълно отворена екосистема за глобални мобилни парични преводи.”
През 2016 г. Световната банка очаква паричните преводи да достигнат над 600 милиарда щатски долара, като повече от 440 млрд. щ.д. от тях ще са изпратени към развиващите се страни. Възможността за надеждно, сигурно и удобно изпращане и получаване на пари зад граница е основно изискване за финансовото включване. Партньорството изгражда мост между доставчиците на финансови и телекомуникациони услуги, като дава възможност на потребителите на мобилен портфейл да изпращат и получават пари от семейството си в чужбина, чрез своите мобилни телефони и позволява на финансовите институции да предлагат на клиентите си удобството на дигиталните парични преводи – независимо от тяхното местоположение или това на получателя.
Питър Хюман, директор Мобилни Финансови Услуги в Ericsson, заяви: “С осигуряването на бърза и надеждна връзка към финансовия хъб на HomeSend, ние даваме възможности за растеж на нашите клиенти. Интеграцията с хъба на HomeSend свързва доставчиците на мобилни финансови услуги, базирани на платежната платформа на Ericsson, както и потенциално други доставчици на финансови услуги, към глобална мрежа от финансови институции и оператори на парични преводи. Това е значим напредък в развитието на екосистеми за мобилни финансови услуги и в подкрепата на финансовото включване.”