Тенденцията за изминалата година е българският потребител да отделя все повече време за онлайн пазаруване, като се увеличава и делът на клиентите, закупили стоки през смарт устойствата си. Това показват годишните резултати на най-големия онлайн търговец за Централна и Източна Европа – eMAG. През 2014 г. онлайн магазинът eMAG.bg е регистрирал повече от 25 млн. посещения с двойно увеличение на трафика спрямо 2013 г. Потребителите прекарват средно по 5 минути на сайта и разглеждат по 7 страници от продуктовата гама на eMAG. Предлаганата продуктова гама на eMAG.bg също се учеличи двойно, както и бяха представени много нови категории. Това доведе до по-висок интерес от потребителите и продуктовите страници на eMAG бяха разгледани над 175 млн. пъти.
eMAG.bg е най-посещаван от хора на възраст между 25 и 34 години, като разделението между половете е почти равно, с лек превес на жените (54%).
Най-купуваните стоки за 2014 г. са смартфони и таблети, следвани от малки и големи електроуреди и компоненти и периферни компютърни устройства.
Всяко шесто посещение през 2014 г. е направено от смарт устройство
Посещенията на eMAG.bg от мобилни устойства бележат рекорден ръст, достигащи до над 4 млн. Във втората половина на 2014 г. мобилният трафик се е увеличил в сравнение с първото полугодие и постига средна стойност от 20% от общия трафик на сайта. Междувременно, продажбите достигат 10% от закупените продукти на годишна база. Най-продавани стоки през мобилни устройства са смартфони и таблети, следвани от малки и големи електроуреди и играчки и продукти за детето.
Не е изненадващ и фактът, че ноември е бил най-активният месец за поръчки от eMAG.bg. „Black Friday“ – най-голямата шопинг кампания на eMAG, отново постигна забележителни резултати, регистрирайки 1.5 млн. посещения и над 110 000 поръчани продукта. Втори по активност месец е празничният декември, следван от октовмри и септември.
На eMAG.bg вече могат да се намерят над 50 000 продукта
През изминалата година eMAG увеличи продуктовата си гама двойно и сега на сайта могат да се намерят над 50 000 артикула от най-разнообразни категории. Активно заработи и Marketplace платформата и за една година броят на партньорите надмина 70 търговеца. Бяха представени нови категории стоки и вече на eMAG освен електроника може да се намерят: книги, козметика, парфюми, Home&Deco, играчки и продукти за детето, стоки за спорт и туризъм, бижута, часовници, застраховки и много други, като общия брой на новите подкатегории достига 35. Някои от новопредставените категории отбелязват значително развитие, като например играчки и продукти за детето, който през декември имат пазарен дял между 25% и 50% от онлайн продажбите.
Успешните кампании на eMAG
През 2014 eMAG организира доста шопинг кампании по време на които купувачите можеха да се възползват от промоционални оферти. Някои от най-големите и най-интересните кампании бяха:
Crazy Days – изненадваща кампания, по време на която потребителите могат да се възползват от специални оферти за ограничен период от време – 3 дни.
Революция на цените – отново 3-дневна кампания с революционни цени на хиляди продукти. Като забавна част от кампанията eMAG организира флаш моб на бул. Витоша, където актьори облечени като войници забавляваха минувачите и раздаваха ваучери за допълнителни отстъпки. Ритейлърът също така нае специална бронирана военна машина FN4RM, която беше паркирана пред х-л Шератон и софианци имаха възможност да се снимат с нея. Тук можете да видите промо видеото от активностите по кампанията в София.
Black Friday – това беше най-голямата кампания на eMAG за годината, която постигна рекордни резултати както по интерес на купувачите, така и по продажби за един ден. eMAG предложи още една изненада на феновете си, като разположи 5-метрова черна котка (символът на кампанията) в центъра на София.
Рожденият ден на eMAG – през 2014 онлайн търговецът отпразнува втората си годишнина на българския пазар. За да отбележи събитието, eMAG предложи на клиентите си отстъпки и ваучери за намаление на стойност от 1 млн. лева. Кампанията предизвика голям интерес и се превърна във втората по успех кампания на eMAG за годината.
И тази година eMAG ще продължи да удовлетворява клиентите си с промоционални кампании и конкурентни цени. За онлайн търговецът доволните клиенти са от изключителна важност и eMAG ще продължи да ги радва с по-изгодни услуги. За страта на 2015г. eMAG предложи на клиентите си подобрена услуга за връщане на продукти, като сега всички могат да се възползват от удължен срок (от 15 на 30 дни), за да върнат закупените продукти eMAG.
През 2015 eMAG ще продължи да предлага интересни кампании и качествени услуги. А и всички могат да следят за няколко чудесни изненади, които търговецът подготвя за през годината.