Онлайн търговията навлиза в нова фаза – все повече клиенти предпочитат да пазаруват онлайн през мобилни устройства – смартфони или таблети. През 2015 г. 30% от общия трафик на eMAG.bg е през мобилни устройства с повишение повече от 2 пъти спрямо 2014 г. Мобилните устройства генерират 20% от общия брой на поръчките през изминалата година. През ноември и декември 2015 г. посещенията от мобилни устройства са 38% от общия трафик, регистриран на сайта.
Очакванията са нарастването на посещенията, генерирани от смартфон или таблет, да продължи и през 2016 г. с пик през ноември и декември, когато се предвижда 50% от всички посещенията да са от мобилни устройства.
През 2014 г. са направени над 4.2 милиона посещения чрез мобилни устройства, докато през 2015 г. броят им вече е над 10.7 милиона. В същото време трафикът от десктоп запазва сравнително сходни нива – около 24.5 милиона посещения. Данните сочат, че мобилните устройства са ключов източник за повишаване посещенията на eMAG.„Ръстът на мобилния трафик се дължи на нуждите на клиентите да получават бързо информация за продуктите и да пазаруват когато и където и да се намират. Също така, повишаването и разнообразяването на обхвата от продукти на eMAG и лесният достъп до желаните стоки допринасят за промяната в потребителското поведение. 2015 г. беше първата година, в която мобилните посещения в Румъния надвишиха тези от лаптоп или компютър и имаме достатъчно причини да очакваме отново ръст през 2016 г. за всички пазари. Това ще допринесе и за поръчките и очакванията ни са за ръст с най-малко 30%”, каза Богдан Аксиния, eMAG VP Platforms & Technology.
Освен за поръчки, мобилните устройства се превръщат и в предпочитан източник за откриване на информация за продукти, към които потребителите проявяват интерес.
Най-продаваните продуктови категории, генерирани от мобилно устройство през 2015 г., са телефони, телевизори, таблети, USB и карти памет. Сред най-продаваните продукти през мобилното приложение на eМАG.bg са еспресо машинa и пелени.
През август 2015 г. eMAG пусна своето мобилно приложение в България. Приблизително 83% от регистрираните посещения на eMAG са генерирани от смартфони с Android, следвани от iOS (17%).