Румънската компания “Данте интернешънъл” е запазила търговската марка “Черен петък”, съобщи “Дневник”, позовавайки се на справка в Патентното ведомство. Тя ще държи правата над използването на марката “Черен петък” до 24 ноември 2024 г.
Компанията е собственик на два от най-големите онлайн магазини в България eMag (еМаг) и Fashion Days (“Фешън дейс”). Запазено е и наименованието на английски език във вариантите “Black Friday” и “Black Friday by eMag”, както и изображението “B%ack Friday”.
Разрешението е получено в началото на годината, а в условията на регистрацията е посочен разнообразен кръг от дейности – от отдаване под наем на рекламно време във всички средства за комуникация, създаване на рекламни текстове, маркетинг и “връзки с обществеността”, през подреждане на витрини и фотокопирни услуги, до изследване на пазара и управление на бизнес проекти.
Това повдига въпроса кои търговци ще могат да използват словосъчетанието, за да се рекламират за предстоящия на 25 ноември “Черен петък”.
До момента компанията “Данте интернешънъл” е глобявана два пъти от Комисията за защита на конкуренцията за нарушения при кампании “Черен петък” – през 2014 г. и през 2016 г. Междувременно през октомври тази година заявка за запазването на търговската марка “ЧЕРЕН ПЕТЪК” е подала и “Уникредит Булбанк”, но само за банковата сфера.