Програмата Export Revival в Пловдив ще помогне на български малки и средни предприятия да увеличат износа си по целия свят
- eBay стартира програма в помощ на МСП за увеличаване на износа чрез онлайн продажби.
- България е първата държава от Източна Европа, която се присъединява към специализираната програма Export Revival
- Проектът е подкрепен от Министерство на икономиката, Изпълнителната агенция за насърчаване на малки и средни предприятия и Община Пловдив.
- В края на проекта 50 активни фирми от Пловдивския регион ще увеличат износа си, като се възползват от възможностите на онлайн продажбите.
- Пловдив е един от 11-те града в целия свят участващи в програмата
eBay стартира в гр. Пловдив, програмата Export Revivial за обучение на малки и средни предприятия, за да им помогне да увеличат своя износ, като максимално се възползват от възможностите на онлайн търговията. Обученията се организират с подкрепата на Министерство на икономиката, Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия и Община Пловдив.
България е първата държава от Източна Европа, която се включва в специализираната програма, благодарение на която петдесет активни български компании ще получат възможност да подобрят интернет продажбите си и да засилят износа на готова продукция към милиони купувачи от целия свят. Обучителните сесии, водени от експерти от eBay, ще се провеждат в гр. Пловдив, който е един от най-бързо развиващите се нови индустриални центрове в страната.
Иновативната програма Export Revival помага на местните собственици на фирми да продават своите уникални продукти на световния пазар, като същевременно укрепват връзките в местната бизнес общност. Export Revival е част от глобалната инициатива на eBay Retail Revival, която вече се проведе в над 10 града от САЩ, Великобритания, Германия, Канада, Ирландия, Израел и Русия, което даде началото на успешни международни продажби за стотици фирми.
Участниците в едномесечната програма – малки и средни предприятия от района на Пловдив ще се възползват от менторски насоки при активна работа в малки групи, за да се обърне индивидуално внимание на нуждите и особеностите на всяка компания. Избраните компании са от различни сектори, от производители на дизайнерски облекла, играчки за деца и артикули за дома и домашните любимци до фитнес оборудване, авточасти и специализирани машини. Курсът ще включва майсторски класове по основи на продажбите, логистика, маркетингови похвати, инструменти за популяризиране на стоките и други.
Във връзка със стартирането на програмата, заместник Министърът на икономиката Лъчезар Борисов каза:“ С тази инициатива се създават големи възможности за малките и средни предприятия в страната и за самата държава. Малките и средните компании създават голямата част от всички работни места в страната. Имайки предвид, че българският пазар е малък е необходимо да се насърчава навлизането на малките и средни предприятия на международните пазари.“
За да подкрепят стартирането на проекта, на откриването оправиха приветствие евродепутатът Андрей Новаков, Васил Пеев, главен секретар на ИАНМСП, Маджиде Ахмедова, Заместник изпълнителен директор на Българска агенция за инвестиции и заместник кмета на Пловдив, Стефан Стоянов.
По време на откриването на програмата в Пловдив генералният мениджър за Източна Европа, Русия и Израел на eBay, Иля Кретов: „Днес стартираме глобална инициатива за eBay за първи път в Източна Европа – точно в България. В основата на програмата Export Revival е залегнал един от основните принципи и цели на нашата марка – да даде възможност на местните предприемачи, като им отвори път към международни продажби и милиони клиенти по целия свят. Радваме се, че този път сред участниците са 50 бизнеса от Пловдив, които ще преминат през интензивни обучения и като резултат ще представят стотици местни продукти на световната аудитория. eBay вече обединява повече от 10 хиляди български продавачи и виждаме още по-голям потенциал за българския бизнес в проучването на международната търговия на нашата платформа“.
В края на обучението всяка от компаниите участнички ще има работещ онлайн магазин, достъпен до 182 милиона клиенти на eBay от целия свят, отговарящ на най-съвременните изисквания, за удобство функционалност и достъпност. Всички продукти от 50те участващи в програмата компании ще бъдат представени на специално разработена страница на платформата eBay и ще включват и видео представяния на някои от търговците. Във всички градове, където инициативата е проведена, се отбелязва икономическо оживление и засилване на износа на местно произведени продукти. Инициативата се осъществява съвместно със структури на централно и местно ниво и бизнес лидери, за да насърчи предприемачеството и да стимулира икономическия растеж.