На 13 юни в Interpred WTC Sofia се проведе третото издание на конференцията Digital4Sofia: Иновации в онлайн търговията и разплащания. Събитието се налага като едно от най-големите в е-Commerce сектора в страната, представящо бъдещето на бранша и тенденциите в платежните системи.
Koнфepeнциятa, на която присъства репортер Entrepreneur.bg, бeшe oтĸpитa oт Гeнчo Kepeзoв, зaмecтниĸ-ĸмeт пo „Дигитaлизaция, инoвaции и иĸoнoмичecĸo paзвитиe“ нa Oбщинa Coфия и Любoмиp Aтaнacoв, yпpaвлявaщ пapтньop в Іntеrnеt Меdіа Grоuр.
Г-н Керезов посочи, че до края на годината жителите на София ще могат да имат електронен портфейл. А съвсем скоро столицата ще тества рамка за прилагане на дигиталните права на своите граждани. Такъв документ ще бъде изготвен за цяла Европа и той ще гарантира дигиталните права на всеки човек. „Ние като еко система, тук в София, имаме възможността да променяме света“ – посочи зам.-кметът на столицата.
Любoмиp Aтaнacoв също пpивeтcтвa участниците в конференцията като уточни, че главната цeл нa организираните от тях cъбития e дa cъздaвaт aтмocфepa зa нoви зaпoзнaнcтвa, бизнec възмoжнocти и дa нocят дoбaвeнa cтoйнocт зa пoceтитeлитe. „Лeĸтopитe нa нaшитe ĸoнфepeнции ca пpaĸтици. Xopa oт бизнeca, ĸoитo в eжeднeвиeтo cи ca нaмepили peшeния и днec ca тyĸ, зa дa ги cпoдeлят c вcичĸи нac“ – допълни още yпpaвлявaщият пapтньop в Іntеrnеt Меdіа Grоuр като припомини, че Digital4 стартира като малко събитие в Пловдив, а днес се провежда в повече от четири града и извън пределите на страната.
Първата лекция, която участниците на Digital4Sofia имаха възможност да чуят, беше на сръбския експерт по електронна търговия Ivan Kordic, който разкри как работи създадената от него платформа Shoppster. Той разказа за разработена от екипа му уникална стратегия за онлайн пазаруване, валидна за пазарите на Сърбия и Словения. Тя включва използването на машинно обучение за създаване на по-добро представяне на продуктите и персонализация.
Иновации и добри практики в сферата на глобалната електронна търговия представи в своята презентация и Евгени Йорданов от NEXT BASKET. Той припомни, че през 2020 г. са се затворили много врати, не само на физическите магазини, но са се отворили прозорци в сферата на електронната търговия. „Ако Covid-19 се беше случил 95 г., без интернет и верига на доставки, щяхме да го усетим по много по-различен начин“ – на мнение е експертът.
Той съветва предприемачите, които избират нови пазари, първо да вземат под внимание особеностите на аудиторията (езика, на който говори; разплащателните методи и начините на доставка, които предпочита), големината на пазара, покупателната способност, конкурентността и т.н. След това е нужно да се направи уеб сайт, отговарящ на аудиторията.
По думите на изпълнителния директор продажбата през маркетплейси не е дългосрочна стратегия, тъй като търговците нямат контрол върху тях. „За крайния клиент Emag е онлайн магазин, а не маркетплейс. Те не купуват вашата марка, нямате идентичнист. Затова е важно да имате собствен онлайн магазин“ – посочва Евгени Йорданов.
От сцената на Digital4Sofia Александър Иванов, CEO на CreateX и Николай Николов, CEO на Native Digital представиха иновативни подходи за реклама в социалните мрежи. Те завладяха аудиторията с креативните TikTok видеа, направени за големи техни клиенти, които показаха.
На „горещия стол“ седна Димитър Денев от SEOMAX, който посочи някои често срещани грешки при създаването на онлайн магазин, сред които фокусирането единствено върху нашата визия, а не тази на потребителите; свръхавтоматизацията още от самото начало, както и необръщането на достатъчно внимание на SEO стратегията.
Непосредствено след края на конференцията се проведе националният квалификационен кръг на световния конкурс Startup World Cup 2023. Победител стана стартъпа Releva, който спечели възможността да представи България на финала в Сан Франциско, САЩ.
Информация за следващото издание на Digital4Sofia има тук.