Какво се случва с оригиналните нови продукти, успели да завладеят пазара „за една нощ”, когато бъдат закупени от големите акули в ИТ бранша? Малка част от тях продължават да се развиват още по-успешно, но повечето губят позиции, докато един ден просто изчезнат от пазара.
Най-пресният и тъжен пример в това отношение са компактните HD видеокамери Flip. Комбинацията от миниатюрни размери, изключително достъпна цена, възможност за запис на видео с висока резолюция и максимално опростено управление, изстреляха Flip на гребена на вълната преди няколко години.
Flip се харчеха като топъл хляб, а неимоверната популярност на марката сред най-младите потребители привлече вниманието на няколко големи компании, които се включиха в наддаването за нея.
Flip стана част от империята на Cisco през пролетта на 2009 за внушителната сума от 590 милиона долара. За ужас на новите и собственици обаче, марката започна да губи популярност, изтиквана от пазара за сметка на все по-качествените камери с висока резолюция, вграждани в телефони и други мобилни устройства.
Cisco положиха всички усилия, за да запазят свежестта на Flip, добавяйки някои атрактивни екстри към малките камери (като например Wi-Fi), но това не им помогна да обърнат негативните пазарни тенденции.
След като през февруари Cisco обяви 15% спад в продажбите на своето портфолио от продукти за крайни потребители и 18% намаление на печалбите, за всички бе ясно, че предстоят промени.
Като част от тези промени, компанията официално закрива производството на компактните видеокамери от серията Flip. При предстоящото преструктуриране на consumer бизнеса на Cisco, 550 служители на компанията ще бъдат съкратени през Q4 на финансовата 2011 година.