На всеки две години, отбори от цял свят се събират в Австралия, за да се състезават с автомобили, задвижвани със соларна енергия на трасе от 3000 км в Bridgestone World Solar Challenge. С опита си в областта на мобилността, Bridgestone подпомага студентски отбори приели това извънредно предизвикателство. Един от тези отбори е студентският отбор SolarCar от университета в Бохум. Състезанието е създадено през 1987 г. и до този момент е най-взискателното състезание за соларни автомобили в света.
От 8 до 15 октомври 2017 г. ще се проведе World Solar Challenge. Най-добрите отбори за соларни превозни средства от цял свят ще шофират от Дарвин до Аделаида, пресичайки континента. Като най-голямата компания за гуми и каучукови изделия в света, Bridgestone предлага своя опит и техническа поддръжка, а също така оборудва 4 отбора от Европа и още 17 отбора по целия свят с гуми Ecopia с ologic технология. Немският отбор SolarCar от университета в Бохум ще бъде подкрепен. Карина Хейър, съвместен ръководител на отбора, заедно с Макс Рингел, заяви: “Гумите на Bridgestone ни дават възможност да спестим 20% от енергията, благодарение на намаленото сцепление при движение. Благодарение на Bridgestone ще можем да се състезаваме за победа”.
Практическо сътрудничество между Bridgestone и студентите
Отборът от Бохум започва в Cruiser Class, в който тяхната конструкция трябва да издържа на ежедневните нужди. “Целта на World Solar Challenge е да представи най-съвременните научни изследвания, както и да срещне лидери на иновациите с нестандартни мислители”, обяснява Хейър. SolarCar проект за обучение воден от студенти и базиран на проблем. Студентите отговарят за разработването, конструирането и изпитването на новото соларно превозно средство, както и за времето, логистиката и връзките с пресата. Bridgestone е тясно свързан с отбора на SolarCar – и двете страни печелят от конструктивния обмен на информация.
“За Bridgestone сътрудничеството с отбора на SolarCar е добра възможност за подкрепа на кауза за бъдещата устойчива мобилност. Можем да тестваме бъдещи версии на автомобилите, използващи нашите гуми на дълги разстояния и при трудни условия”, обясни Робърт Соерман, Мениджър потребителски продукти, Bridgestone, Германия, по време на представянето на гумите. “Сътрудничеството с отбора е страхотно забавление, защото студентите стоят зад проекта и вярват в себе си”, продължава Соерман.
Макс Рингел, съвместен ръководител на проекта SolarCar, вижда текущата комуникационна кампания на Bridgestone “Chase Your Dream, No Matter What” като вдъхновение за собствената си работа с отбора. Кампанията има за цел да вдъхновява хората и да мотивира всекидневните бойци, докато преследват мечтите си. “Това говори на нашите сърца и мечти”, казва Рингел. “Чрез нашия отборен дух успяхме да преодолеем препятствията и с гумите на Bridgestone, докато се опитваме да спечелим World Solar Challenge.”
Намерете повече информация на bwsc.bridgestone и egalwaskommt.de.